workshop
User Centered
Design

Kruip in het hoofd van de eindgebruiker en zet je problemen in één dag om in concrete oplossingen.

KEN JE KLANT, VERSNEL JE DIGITALE STRATEGIE

Hoe kun je de klantwaarde verhogen? Door de digitale ervaring voor jouw eindgebruiker gemakkelijker, efficiënter en beter te maken. Daarvoor is een gedeelde visie nodig en een verandering van mindset, binnen alle lagen van de organisatie. Onze design thinking tools helpen jou bij het in gang zetten van die verandering. Tijdens de workshop verzamelen we in korte tijd veel kennis over de gebruiker en genereren we in hoog tempo direct toepasbare ideeën en concepten. Alle inzichten zijn na deze dag inzetbaar voor de ontwikkeling van een nieuw product of het verbeteren van de digitale dienstverlening. En even belangrijk is het gevolg: enthousiasme om anders samen te werken - in multi-disicplinaire teams - met een hernieuwde focus op de klant.

Ontdek wat design thinking kan door voor jouw organisatie

DEELNAME

De Human-Centered Design workshop is bedoeld voor leidinggevenden, design- en development teams en innovatie- en marketingmanagers. De workshop is geschikt voor groepen van 6 tot maximaal 12 deelnemers en duurt ±8 uur, excl. 1 uur gratis telefonische intake vooraf.

PROGRAMMA

We bepalen het programma op basis van de vraagstelling en doelstellingen. Dit zijn mogelijke onderdelen:

  • Empathy mapping & persona’s – wie is de gebruiker en wat zijn de verwachtingen, behoeften en pijnpunten?
  • Service storming – wat helpt de gebruiker op welk moment?
  • Customer (of patient) Journey mapping
  • Multi-disciplinair samenwerken
  • Ideeën genereren – concreet uitwerken van features en services.

Heb je specifieke vragen over innovatie binnen jouw organisatie, neem dan contact met ons op voor een overzicht van onze ‘human-centered innovatie toolkit’.

Brochure aanvragen

RESULTAAT

  • Helder beeld van klantgerichte functionaliteiten en services
  • Je leert hoe je ideation kunt toepassen in de dagelijkse praktijk
  • Identificatie van risico’s & aannames
  • Draagvlak en gedeelde visie binnen de eigen organisatie
  • Een overzichtelijke backlog met ideeën en relevante functionaliteiten

De user-centered design workshop is vooral bedoeld om beslissers en managers te overtuigen van een nieuwe en meer waarde-gedreven vorm van werken. De methodes zijn ontwikkeld om organisaties te helpen met innoveren, nieuwe businessmodellen te ontdekken en sneller beslissingen te nemen op basis van de klantbehoefte.

Meer informatie over onze workshops?
Download de brochure.
Download (PDF)

Het was een goed geleide workshop met erg interessante ideeën als resultaat!

Than Ly Project Lead, Philips Consumer Lifestyle

Werk

Machiel Oskam

Machiel Oskam

UX Expert — E-Health

UX spreekuur

Maak een afspraak met mij om te sparren over jouw UX uitdagingen. Ik ben gespecialiseerd in digitale strategie voor de lange termijn waarbij een meer klantgerichte transitie in gang worden gezet. Ik word enthousiast van alles omtrent Human capital, e-learning en Saas software. Ik stuur je een email om een tijdstip in te plannen.

Contact

Haal meer uit je software en digitale business.

Neem contact met ons op over:

Beschikbaarheid UX expert teamUX design projectUX expert reviewIncompany training of workshop

Bedankt, je bericht is verstuurd!

Tamara neemt contact met je op.

Tamara

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl

MAASHAVEN ZUIDZIJDE 2

3081 AE ROTTERDAM

010 - 8911051 Plan Je Route

Algemene informatie


info@onlinedepartment.nl

Worskhops & Masterclasses


events@onlinedepartment.nl