Marktonderzoek
Inzicht in kansen in de markt, potentie van producten en specifieke klant behoeften.
Een Design Sprint is een 5-daags proces om snel een product of idee te valideren met behulp van ideation, prototyping en het testen met echte gebruikers. Deze methode versnelt innovatie én zet de eindgebruiker centraal. Tijdens de Design Sprint werkt een multidisciplinair team bestaande uit designers, researchers en mensen vanuit jouw eigen organisatie samen aan een specifieke uitdaging. Zo hebben we al veel bedrijven geholpen sneller te innoveren.
Was een fijne samenwerking zowel sociaal gezien als inhoudelijk. Toffe partij en kwaliteit. – Clemens (DOCK)
Het proces is gebaseerd op de Design Thinking-principes en wordt ingezet vóór de ontwikkeling van een nieuw product, óf om nieuwe functionaliteiten te toetsen binnen bestaande digitale producten. Door deze eerst te testen verlaag je het risico een product te maken dat niet past bij de behoeften van de gebruiker en de markt. Zo bespaar je tijd en geld.
Design Sprints zijn bedoeld voor managers, beslissers, product owners en development teams. Omdat ieder vraagstuk net even anders is, bepalen we samen met jullie het definitieve programma vooraf. Wil je een idee krijgen hoe jouw Design Sprint eruit zal zien? Verder op deze pagina staat een stappenplan.Â
Tijdens een design sprint worden in slechts enkele dagen ontwerpideeën gevalideerd en uitdagingen aangepakt door middel van een gestructureerd proces. Dit omvat het identificeren van problemen, het genereren van creatieve oplossingen, het bouwen van prototypes en het testen ervan met echte gebruikers. Door deze snelle en iteratieve aanpak kunnen teams snel leren, beslissingen nemen op basis van gegevens en waardevolle inzichten verzamelen om de ontwikkeling van producten of diensten te versnellen en te verbeteren.
Een design sprint is ontwikkeld door Google Ventures en doorgaans een meerdaags proces, meestal van vijf dagen, waarin je met een multi disciplinair team de meest kritische aanname van een nieuwe propositie of product wilt valideren voordat je investeert in dure ontwikkelkosten. Afhankelijk van het probleem, en de gekozen oplossingsrichting kan een design sprint ook 3, 4 of 10 dagen duren.
Maak een afspraak met onze UX experts
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
We brengen de problemen van de doelgroep in kaart en formuleren de aannames die we willen toetsen.
We bedenken en schetsen in hoog tempo oplossingen voor het probleem.
We beslissen gezamenlijk over de oplossingen en hypotheses die we willen toetsen.
We ontwikkelen een realistisch, klikbaar en visueel aantrekkelijk prototype om te testen met jouw eindgebruikers.
Een ervaren researcher interviewt 5 klanten of gebruikers om het prototype te valideren en legt alles vast op video.