Usability onderzoek
Inzicht in de knelpunten en kansen om je software of website te verbeteren.
Met customer journey-onderzoek breng je de klantreis in kaart. Dat betekent dat je een helder overzicht krijgt van de klantervaringen op alle (digitale) contactmomenten. Zo zie je snel op welke gebieden gebruikers vastlopen of negatieve ervaringen hebben. Om daar dan weer passende oplossingen voor te bedenken.
Een klantreis hoeft niet per se alleen op je website of applicatie plaats te vinden. Denk bijvoorbeeld aan de helpdesk die mogelijk een rol speelt in de reis van je gebruikers en klanten. Of denk aan een follow-up telefoongesprek nadat een gebruiker een paper heeft gedownload. Het totaal van alle contactmomenten maakt de klantreis compleet.
Soms heb je te maken met verschillende typen gebruikers en klanten voor je product of dienst. Deze maken ook andere reizen. Om grip te krijgen op deze verschillen, is het maken van persona’s een goede oplossing. Dit zijn fictieve personen die als stereotype dienen voor de klant- of gebruikersgroep. Persona’s maken is een belangrijk onderdeel van customer journey-onderzoek.
Het inzichtelijk maken, aandragen en implementeren van verbeteringen voor een klantreis is een ongoing proces. Elke oplossing of idee heeft gevolgen voor eerdere of volgende stappen. Wij verzamelen de data, visualiseren van de reis en stellen een roadmap samen met de belangrijkste (verbeter)activiteiten. Zo weet je hoe je de gebruikerservaring naar een hoger brengt.
Maak een afspraak met onze expert.
Meer leren over dit onderwerp? Ga in gesprek met een van onze experts.
We bepalen wat je met je (digitale) product wil bereiken en waar de prioriteiten liggen.
We maken persona's om beter te bepalen welke verschillende klanttypen er zijn.
We onderzoeken de doelgroep(en) en de keuzes die zij maken.
We bepalen op basis van de data waar de grootste kansen liggen, dit visualiseren we.
We denken mee om oplossingen te vinden en werken daarvoor een roadmap uit.